Jacob Grimm cite Agobard en latin

WIND STURM

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  Carl der grosse hatte schon im capit. von 789 cap. 63 verordnet, 'ut nec cauculatores et incantatores, nec tempestarii vel obligatores non fiant ; et ubicumque sunt emendentur vel damnentur.' bald nach des königs tod, zu anfang der regierung Ludwig des frommen, schrieb bischof Agobard (+840) contra insulsam vulgi opinionem de grandine et tonitruis. aus dieser schrift ziehe ich, nach Baluzens ausg. der werke Agobards, einige stellen.

Charlemagne avait déja prescrit, dans un capitulaire dès 789:
Peu de temps après la mort du roi, au début du règne de Louis le Pieux, l'évêque Agobard (+840) écrivit contra insulsam vulgi opinionem de grandine et tonitruis. De cet écrit je tire quelques passages,d'après l'édition de Baluze des œuvres d'Agobards.
  1, 145. In his regionibus pene omnes homines, nobiles et ignobiles, urbani et rustici, senes et juvenes, putant grandines et tonitrua hominum libitu posse fieri. Dicunt enim, mox ut audierint tonitrua, et viderint fulgura, 'aura levatitia est'. Interrogati vero quid sit aura levatitia, alii cum verecundia, parum remordente conscientia, alii autem confidenter, ut imperitorum moris esse solet, confirmant incantationibus hominum, qui dicuntur tempestarii, esse levatam, et ideo dici levatitiam auram.
  1, 146. Plerosque autem vidimus et audivimus tanta dementia obrutos, tanta stultitia alienatos, ut credant et dicant quamdam esse regionem, quae dicatur Magonia, ex qua naves veniant in nubibus, in quibus fruges, quae grandinibus decidunt, et tempestatibus pereunt, vehantur in eamdem regionem, ipsis videlicet nautis aereis dantibus pretia tempestariis, et accipientibus frumenta vel caeteras fruges. Ex his item tam profunda stultitia excaecatis, ut haec posse fieri credant, vidimus plures in quodam conventu hominum exhibere vinctos quatuor homines, tres viros, et unam feminam, quasi qui de ipsis navibus ceciderint: quos scilicet per aliquot dies in vinculis detentos, tandem collecto conventu hominum exhibuerunt, ut dixi, in nostra praesentia, tanquam lapidandos. Sed tamen vincente veritate, post multam ratiocinationem, ipsi qui eos exhibuerant, secundum propheticum illud confusi sunt, sicut confunditur fur quando deprehenditur.

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Welches mythische land steckt aber in Magonia? man weiss nicht, ob Agobard in Deutschland oder Gallien geboren war, sein fränkisches oder burgundisches geschlecht zeigt schon der name; eben so wenig ist bekannt, ob er die abhandlung zu Lion oder früher an einem andern orte niederschrieb, aber die benennung Magonia selbst scheint auf eine gegend zu führen, wo lat. sprache herschte, wenn man dabei an magus, und an ein zauberland denken darf.
Quel pays mythique se trouve à Magonia? on ne sait pas si Agobard est né en Allemagne ou en Gaule, le nom indique déjà une ascendance franque ou bourguignonne; on ne sait même pas s'il a écrit le traité à Lyon ou plus tôt, en un autre lieu, mais le terme Magonia lui-même semble conduire à une région où la langue latine prédomine, si l'on pensee à magus et à un pays magique.


SOURCE: Jacob Grimm, Deutsche Mythologie, Göttingen, 1835, p. 365.

Remarques:

Jacob Grimm est l'un des seuls, avec les éditeurs successifs du livre d'Agobard, à respecter scrupuleusement le texte édité par Etienne Baluze. Pour la traduction, on peut consulter celle de Péricaud.

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Dernière mise à jour: 04/04/2019